Bumerang - Yazarkafe

25 Aralık 2008 Perşembe

PATATES PASTASI


6 adet büyük patates haşlanır.Haşlanan patateslerin içine tereyağ ve süt ilave edilerek püre hazırlanır.Hazırlanan püre 3 parçaya bölünür. Bir parçaya taze soğan maydanoz ve dere otundan oluşan yeşillikler ince ince doğranarak karıştırılır.Bir parçaya mısır karıştırılır.Bir parçayada önceden hazırladığım pançar püresi karıştırılır.Ben pancarı düdüklüde haşlayıp püre haline getirip küçük parçalar halinde dondurucuya kaldırıyorum. Böylece her seferinde pancar haşlamak zorunda kalmıyorum.Bir pasta kalıbını streç film ile kaplayıp hazırladığım 3 çeşit patatesi sırasıyla kalıba koyuyorum.Akşamdan hazırladığım pastayı sabahleyin kalıptan çıkarıyorum.

1 yorum:

lalecik dedi ki...

Merhaba Mine, teşekkür ederim temennin için. Patates pastan hem göze hemde mideye hitap etmiş ellerine sağlık.
Sevgiler.