Bumerang - Yazarkafe

13 Şubat 2008 Çarşamba

İKİ ŞİŞ İLE ÇORAP ÖRGÜSÜ

Arkadaşlar çorap örmesini ben daha önce anlatmaya çalışmıştım.Ama birçok arkadaşım daha ayrıntılı açıklama istedi. Bende elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. http://mineninhobileri.blogcu.com/1859269/ dan resimli yapılışınıda görebilirsiniz.Yapacak arkadaşlara kolay gelsin.
1. sıra:16 sayı başlanır.4 örülür.1 ilmek at.( İlmek atmayı ben artırma olarak anlatıyorum.Başka birşeyde deniliyor olabilir)1 tane ör.Tekrar ilmek at. 6 tane ör. 1 tane ilmek at.1 tane ör. İlmek at. 4 tane ör.
2. sıra: arkasını hiçbir işlem yapmadan ters örülecek.
3. sıra: 1. sıradaki işlemi aynen tekrarla . Bu işlemleri çorabın burun kısmı tamamlanıncaya kadar tekrarla. Burun kısmı tamamlandıktan sonra bileğe kadar düz örülecek.İstenirse tam ortasına resimde görüldüğü gibi saç örgüsü modelide yapılabilir.
TOPUK KISMI : Şişin başından 10 sayı ör.Örerek geri dön.
( Bu sırada 10 sayıdan başka sayı örülmeyecek.)
9 sayı ör örerek geri dön
8 sayı ör örerek geri dön
7 sayı ör örerek geri dön
6 sayı ör örerek geri dön
5 sayı ör örerek geri dön
4 sayı ör . Topuğun yarısı tamamlandı.
Bu işlemlerin tersini yapacağız.Topuğun diğer yarısını tamamlayacağız.
5 sayı ör diğer sayıları örmeden geri dön
6 sayı ör örerek geri dön
7 sayı ör örerek geri dön
8 sayı ör örerek geri dön
9 sayı ör örerek geri dön
10 sayı ör ve devam et. Şişteki sayıların sonuna kadar ör.
Bu kenardanda diğer kenara yapılan işlemlerin tamamı yapılacak.
Böylece topuğun iki kısmınıda tamamlamış olduk.
Daha sonra çorabın uzunluğunu ne kadar istersek uzatıyoruz.Lastiğinide örüp bitiriyoruz.Dikerek sonlandırıyoruz.


2 yorum:

Adsız dedi ki...

ay sıcacık tutar saç örgü olmasıda çok şık canım

Adsız dedi ki...

merhaba ben bu çoraba bayıldım çok güzel ve hemen başladım fakat burnu yaparken ilmekler artıyor sizde burun meydana gelene kadar aynı şekilde örün diyorsunuz fakat ilmekler artıyor 32 ilmek oluyor 16 ilmek aynı işlemleri yapıyorum kalanlarıda düz örüyorum ne kadar doğru bilemiyorumda fazlalaşan ilmekler ne olcak nasıl örülcek yardım ederseniz çok ama çook sevinicem yardım bekliyorum ayrıca bu örnek için çok teşekkür ediyorum