Bumerang - Yazarkafe

5 Mart 2008 Çarşamba

EVDE EKMEK YAPIMI



MALZEMELER

1 paket yaş maya
3 bardak ılık su
4 tatlı kaşığı toz şeker
Alabildiği kadar un

YAPILIŞI

Ilık su ve mayaya alabildiği kadar un katarak bir hamur hazırlayalım.Hamuru iki katı oluncaya kadar bekletip mayalandıralım.Ben yuvarlak şekil vererek tepsiye yerleştirdim.Daha önce televizyonda ekmek yapımını gördüğümde fırına ısıya dayanıklı bir kaseyede su koymuşlardı.Bu su fırında buhar yaparak ekmeğin yumuşak olmasını sağlıyormuş.Gerçektende çıtır kabuklu yumuşak bir ekmek elde ettim.Aslında ekmek yapmanın hep zor olduğunu düşünürdüm.Ama hiçte zor değilmiş.Artık çeşit çeşit ekmek yapıyorum.Ekmeklerle ilgili o kadar çok haber çıkıyorki artık hiç bir fırına güvenemez olduk.içine bir sürü katkı maddesi koyuluyor.sizinde denemenizi tavsiye ederim.

1 yorum:

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

merhaba arkadaşım evde yapılan ekemeğin tadını hiç bir şey tutmuyor ellerine sağlık ama bir kötü yanı var fırından çıkınca tereyğını alan ekemğin başına oturuyor çok çabuk bitiyor bende ekmek makinesine merak ediyorum daha kolay oluyor
sevgiler